Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vláda má moji DŮVĚRU

Chci, aby ČR měla konečně legitimní vládu. Chci být fér vůči voličům. Chci, aby sněmovna konečně začala pořádně pracovat. Chci, aby se stabilizovala politická situace v zemi. 

Do hnutí ANO jsem vstupovala v roce 2013 s určitými představami a ideály. Poslanecký mandát vnímám jako poslání, ale také (a teď asi budu řadu lidí šokovat) práci, kterou mám ráda a která mě živí. Někteří kolegové toho zvládají víc, já až na několik málo služeb u záchranky, abych nevyšla ze cviku, nikoliv. Dělám tu práci na 150 %, času na rodinu, přátele a koníčky mám minimálně a obzvlášť v posledních měsících si připadám jak štvaná zvěř. S tím se ale musí počítat, obzvlášť u politiků ve stranách a hnutích, které jsou "u vlády". Já dokážu žít s tím, když mě někdo obviňuje z bezpáteřnosti, neúcty k morálce a etice, nazývá mě ovcí, zlodějkou, fanatičkou a tak dále (to je jen výběr, věřte mi). Pro mě je však důležité, co si o mě myslí moje rodina a moji přátelé, ti, kteří mě znají. Nikoliv Ti, kteří jsou schovaní za počítačem a myslí si, že je hrdinským činem to natřít nějaké poslankyni. Takové projevy jsem se naučila, jak se říká, pouštět vesmíru.

 

Tímto zároveň reaguji na stovky emailů, které mi za poslední dny přišly. Většina z nich obsahovala jeden totožný okopírovaný text. Někdo se neobtěžoval ani tím odmazat zdroj, v jiných emailech byla vidět alespoň snaha utvořit z nich něco osobnějšího (ta snaha však byla rozlišitelná barevně), jinde jsem si mohla přečíst i původní výzvu iniciativy Milion chvilek pro demokracii k odeslání takového emailu. Co tím chtěli autoři říct? Nicméně, našla se i hrstka občanů, kterým evidentně opravdu jde o budoucnost naší země, jejich názory jsem si moc ráda přečetla a zamýšlela se nad nimi ve dne v noci. 

 

Pak se rozjela také řada debat na Facebooku, které asi ani není třeba komentovat. Tolik upřímných hrdinů pohromadě jsem dlouho neviděla. S jakou kuráží se naváží do mě i mých kolegů z hnutí ANO, aniž by nás osobně znali. Ale asi jim rozumím, někde si tu frustraci vybít musí. Je mi jich líto, ale podřizovat se jim opravdu nebudu. Tím neříkám, že se mě nikdo na nic nesmí ptát a nesmí projevit opačný názor. Ba naopak, ale odmítám reagovat na arogantní a nenávistné komentáře, tudy cesta opravdu nevede.  

 

A teď k věci. Důvěru vyslovím, protože chci:

  • Aby ČR měla konečně legitimní vládu, a to na základě výsledků voleb. Představovala jsem si jiné složení vlády. Takové, které nebude potřebovat nějakou veřejnou nebo tichou podporu kohokoliv. Ale ukázalo se, že to nejde, protože nikdo jiný nechce převzít odpovědnost a podílet se na vládě.
     
  • Být fér vůči voličům. Předčasné volby odmítám, přestože si myslím, že by na tom ANO stejně akorát tak získalo. Oni totiž všichni ti samozvaní Mirkové Dušínové, kritici všech a všeho, hejtři, jak se teď moderně říká, hnutí ANO pomáhají. A je jedno, jestli používají sofistikovaná cizí slova a analyzují moji vnitřní integritu nebo používají různé nadávky. Také jste se už někdy přistihli, že ve filmu vlastně fandíte záporákovi??? :-)
     
  • Abychom konečně ve sněmovně začali pracovat na věcech, které jsou potřeba. Já osobně se zabývám především zdravotnictvím a sociální problematikou a tam máme práce víc než dost. Nemyslíte?
     
  • Aby se stabilizovala celková situace na politické scéně. Když si koaliční vláda povede špatně, v dalších volbách se to ukáže. Vždy se to ukázalo a já věřím v úsudek občanů ČR. I těch, kteří jsou teď dehonestováni za to, že využili svého volebního práva.
     

A teď malé povzdechnutí, které si neodpustím. Myslela jsem, že mládí = nadhled a pozitivní myšlení. Víte jak, studia na zahraničních vysokých školách, zkušenosti z cest po celém světě, znalost cizích jazyků, přístup k informacím atd. Moc mě mrzí, jak moc jsem se v Pirátech spletla. Zatím totiž vidím jenom soutěž o titul Demagog roku! K tomu přičtěte asociální chování a absenci jakékoliv pokory. Nemají špatné nápady, ale zřejmě zvolili špatnou (herní?) strategii. Omlouvat to mládím nebudu, to bych zase byla obviněna, že se povyšuji. Vlastně cokoliv řeknu nebo napíšu, bude použito proti mě, protože já ten patent na rozum prostě nemám. Mám ale podporu, podporu rodiny, svých blízkých, kolegů a v neposlední řadě voličů. Toho si nesmírně vážím a vážit vždy budu!!!

 

Každá politická strana či hnutí má svoji strukturu a vedení. Nebojte se, nemám pásku na očích a mám svoje hranice, za které bych nešla. Jen jsem s předčasnými soudy opatrná. Ne, není za tím strach o korýtko. Jsou za tím životní zkušenosti, osobní zkušenosti a strategické myšlení, rozumějte selský rozum. Kolik mediálních bublin, různých kauz bez viníků, promrhaných miliard jsme už za dobu existence České republiky viděli? Tím neříkám, dejme příležitost dalším. Tím říkám, dejme příležitost hnutí ANO, které má teď velikou odpovědnost a které vyhrálo volby, ukázat, zdali dokáže naplňovat svůj program a vést tuto zemi v souladu s evropskými a národními hodnotami. Já v to věřím i přes pár škobrtnutí.

 

Na hodnocení je totiž příliš brzo. Co byste také teď chtěli hodnotit? Jedna věc je něco vykřikovat a druhá je se dle toho chovat. To platí jak pro hnutí ANO, tak pro všechny ostatní parlamentní strany a věčné kritiky všeho. Hlavně, ať mám dost followerů, liků, sdílení, nedejbože, abych měl/a citaci v novinách nebo pár vteřin slávy v televizi. Pro mnohé se politika smrskla už jen na toto, pro mě ne, a proto chci pokračovat. Nebudu nikam přebíhat a měnit názory, jen abych byla „in“. Nejsem dokonalá, ale pokrytec také nejsem!     

 

                                                                                                      Jana Pastuchová 

                                                                                                                                                                

 

Autor: Jana Pastuchová | úterý 10.7.2018 21:58 | karma článku: 27,40 | přečteno: 1458x
  • Další články autora

Jana Pastuchová

Andrej Babiš v Jablonci aneb segregace po česku.

Není to zas až tak dávno. Černoši neměli stejná práva jako běloši. Ženy neměly stejná práva jako muži, Židé byli o něco méně než jiní. Za práva homosexuálů se bojuje a demonstruje i dnes.

24.1.2023 v 13:07 | Karma: 37,51 | Přečteno: 2478x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

O tom, jak ješitnost ministryně zvítězila nad snahou pomoci

Že je potřeba komplexní novela zákona o sociálních službách, vědí všichni. Že ji ministryně práce a sociálních věcí nedokázala včas vypracovat a předložit, vědí taky všichni.

15.7.2021 v 13:12 | Karma: 10,12 | Přečteno: 570x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Důchodová reforma ministryně Maláčové? Jen hesla na plakát

Dočkali jsme se představení tak dlouho očekávané a slibované důchodové reformy. Sláva. Za určitých okolností bych slavila a obhajovala ministerstvem práce a sociálních věcí představené teze, případně legislativní znění.

14.12.2020 v 8:17 | Karma: 14,87 | Přečteno: 554x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Náhradní výživné: Pokrok nebo ostuda?

Mluvilo se o něm 15 let, minulý týden návrh zákona o náhradním výživném prošel poslaneckou sněmovnou. Pokud projde i dalším legislativním procesem, zákon bude účinný od 1. července 2021.

19.11.2020 v 9:58 | Karma: 11,19 | Přečteno: 405x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Problémy s přechodnými pěstouny by mohli vyřešit profesionální rodiče

Nikdo určitě nepochybuje o tom, že dítě patří do rodiny. Jenže některé děti to štěstí bohužel nemají a musí se o ně postarat společnost.

22.1.2019 v 7:54 | Karma: 14,71 | Přečteno: 1119x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Nechci vylít vaničku i s dítětem

Dítě patří do rodiny. O tom není pochyb. Některé děti to štěstí bohužel nemají a musí se o ně postarat stát. Současné trendy praví, zrušme rychle ústavy. Ale co s těmi dětmi bude?

20.2.2018 v 20:30 | Karma: 12,41 | Přečteno: 776x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Bojíme se více Islámu nebo genderu?

Česká republika podepsala, ale dosud neratifikovala Istanbulskou úmluvu, která řeší násilí vůči ženám. V čem je problém?

12.2.2018 v 14:02 | Karma: 15,55 | Přečteno: 1319x | Diskuse| Společnost

Jana Pastuchová

Poslanec Jakub Janda tentokrát skočil vedle

Přesun sem, přesun tam, co na tom, že třeba vezmu naději někomu, kdo potřebuje pomoc. I s takovými pozměňovacími návrhy se setkáváme v rámci hlasování o státním rozpočtu na rok 2018.

18.12.2017 v 14:29 | Karma: 19,93 | Přečteno: 1813x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Sociální dávka není dárek

Jako předkladatelka pozměňovacího návrhu k novele zákona o hmotné nouzi, který zavádí výplatu části příspěvku na živobytí ve formě poukázek, bych se ráda vyjádřila ke kritickým ohlasům na toto opatření.

14.12.2017 v 17:30 | Karma: 32,71 | Přečteno: 1541x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Tohle na Oscara nebude

Mám ráda pohádky. Je v nich jasné, co je dobro a co zlo. A vždycky dobře skončí. Politika ale pohádka rozhodně není, to je tragikomedie nebo momentálně možná spíš horor.

29.11.2017 v 16:33 | Karma: 14,66 | Přečteno: 592x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Zažalovali mě, abych už mlčela – pokračování

Chtěla jsem jako zastupitelka města informovat v Jabloneckém měsíčníku občany, že jsem u soudu proti firmě bosse z ČSSD uspěla. Celá kauza se týkala veřejných zakázek města i zmíněného plátku. Páni radní mi to ale nedovolili.

15.10.2017 v 15:12 | Karma: 21,05 | Přečteno: 955x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Nekopej do svého záchranáře

Zachraňují životy a musí se u toho bát o své zdraví, někdy dokonce o holý život. Taková je práce zdravotnických záchranářů. Dá se útokům na ně nějak zabránit?

26.9.2017 v 16:46 | Karma: 19,08 | Přečteno: 1600x | Diskuse| Společnost

Jana Pastuchová

Vydat či nevydat? To je, oč tu běží

Den D se blíží. Už tuto středu budeme ve sněmovně zřejmě hlasovat o vydání kolegů Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka k trestnímu stíhání. Jak budu hlasovat já?

4.9.2017 v 16:32 | Karma: 16,86 | Přečteno: 838x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Chcete zhubnout? Špatný výživový poradce vám může ublížit

Od hubnutí k politice a zase zpátky. I tyto světy něco spojuje. Tentokrát trochu neformálně, ale stejně na vážné téma.

31.8.2017 v 10:00 | Karma: 9,46 | Přečteno: 372x | Diskuse| Společnost

Jana Pastuchová

Zažalovali mě, abych už mlčela. Aneb, jak se dělá politika v Česku

Chtěli po mně půl milionu za pomluvu. Já jsem si ale stála za svým a udělala jsem dobře. Soud mi dal za pravdu. Tento článek je o tom, jak probíhá politický boj v Česku a jak se umlčují zastupitelé, kteří kladou nepříjemné otázky.

17.8.2017 v 17:00 | Karma: 42,54 | Přečteno: 8542x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Hledám neslušný politiky, zn. nespěchá

Politici jsou neslušní, zkorumpovaní, nic nedělají a jen berou peníze. Všichni to přeci říkají, v televizi to ukazují, tak to tak asi opravdu bude. Já to vidím trochu jinak, byť tímto článkem asi půjdu proti proudu.

7.8.2017 v 10:54 | Karma: 13,85 | Přečteno: 601x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Záchranka není taxík

Možná tomu nebudete věřit, ale v odborných kruzích se říká, že až 70 % výjezdů k případům záchrance nepřísluší. Dá se s tím něco udělat?

24.7.2017 v 8:20 | Karma: 16,40 | Přečteno: 878x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Smrt i záchrana v přímém přenosu. Sláva, o kterou nikdo nestojí

Život je dar a máme ho jen jeden. Jediná jistota v životě je smrt. Dvě věty, které obsahují tolik pravdy, až z toho běhá mráz po zádech.

13.7.2017 v 10:31 | Karma: 22,92 | Přečteno: 1576x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1472x
Jsem vystudovaná zdravotní sestra, prošla jsem několika nemocničními odděleními, abych nakonec zakotvila na záchrance. Lidé o mně říkají, že umím zachovat klid ve vypjatých situacích a nebojím se rizika, zároveň jsem ale empatická a pokorná. To se mi osvědčilo i v politice.

Jsem poslankyní za Liberecký kraj a zastupitelkou města Jablonec nad Nisou za hnutí ANO. Ve sněmovně zastávám funkci předsedkyně Výboru pro sociální politiku.

Denně novinové titulky neokupuji, ale myslím, že je za mnou kus práce. Věnuji se hlavně sociální oblasti a zdravotnictví. Držím se zásady, že státní pomoc je potřebná, ale neuznávám plýtvání.

Nesedím pouze ve sněmovně, věnuji se také "obyčejným" lidem v regionu. Neumím dělat zázraky na počkání, většinu z těchto lidí ale stačí jen vhodně nasměrovat.

Když mi zbyde čas pro sebe, nejradši ho trávím s rodinou. Ráda chodím na procházky s naší boxerkou Barčou nebo jezdím na kole. 

Další informace o mně můžete najít na: www.janapastuchova.cz
nebo na Facebooku
@janapastuchova2021

 

 

Seznam rubrik