Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zažalovali mě, abych už mlčela – pokračování

Chtěla jsem jako zastupitelka města informovat v Jabloneckém měsíčníku občany, že jsem u soudu proti firmě bosse z ČSSD uspěla. Celá kauza se týkala veřejných zakázek města i zmíněného plátku. Páni radní mi to ale nedovolili.

Před časem vyšel Jablonecký měsíčník. Pro neznalé poměrů v Jablonci nad Nisou jde o radniční periodikum. Já osobně mu říkám jablonecký pochvalníček, kde mohou představitelé koalice s panem primátorem v čele prezentovat svoje úspěchy. Někde vzadu najdete také stranu, kde mohou zveřejňovat svoje texty zastupitelé města podle tiskového zákona. Důležité ale je, že tento plátek přistane každý měsíc do všech poštovních schránek v Jablonci.

V srpnu jsem tady psala blog o tom, jak jsem uspěla v soudním sporu s firmou Ventax. Nebudu to znovu celé opakovat, přečíst si ho můžete ZDE. Ráda bych ale připomněla fakt, že mě v roce 2015 zažalovala stavební firma kvůli článku o stavební zakázce, kterou dostala od města, v již zmíněném Jabloneckém měsíčníku. Ta firma patří Andreji Gregovi (ČSSD), který je zároveň poslaneckým asistentem poslance a jabloneckého náměstka pro rozvoj a stavební zakázky Lukáše Pletichy (ČSSD). Soud rozhodl v můj prospěch.

Přišlo mi logické o soudním sporu informovat také občany Jablonce nad Nisou. Jsem zastupitelkou města a celý spor vzniknul v rámci mé zastupitelské funkce, kam jinam to tedy napsat než do Jabloneckého měsíčníku. Ne každý má internet. Zaslala jsem proto před více než měsícem článek i na magistrát s tím, že ho chci jako opoziční zastupitelka zveřejnit. V říjnovém čísle Jabloneckého měsíčníku ho ale nehledejte, nebyl totiž otisknut. Redakční rada, ve které sedí mimo jiných primátor Petr Beitl (ODS) či jeho náměstek Lukáš Pleticha (ČSSD) totiž rozhodla, že můj článek je předvolební kampaň a odporuje daným zákonům.

Volební zákon v Jablonci platí jenom pro někoho

Na titulce však najdete krásné úvodní slovo od pana primátora Beitla (jednička na kandidátce do poslanecké sněmovny za ODS v Libereckém kraji), ve kterém se rozplývá nad tím, jak se pod jeho vedením Jablonec rozvíjí. Najdete tam také pár citací pana náměstka Pletichy (čtyřky na kandidátce do poslanecké sněmovny za ČSSD v Libereckém kraji) ke stavbám ve městě. A jako jediný opoziční zastupitel dostal prostor Jakub Macek (třináctka na kandidátce do poslanecké sněmovny za Zelené v Libereckém kraji), aby občanům napsal, že referendu o zrušení hazardu v Jablonci už nic nebrání.
A mohla bych pokračovat.

článek z Jabloneckého měsíčníku

Respektovala bych, co říká volební zákon. Jsem zastupitelkou, poslankyní a také kandidátkou do sněmovny (trojkou na kandidátce Hnutí ANO za Liberecký kraj). Zmínění pánové ale tu kampaň v Jabloneckém měsíčníku dělat mohou a já ne? Vidím to spíš tak, že se můj text negativně dotýká pana Pletichy, potažmo celého vedení magistrátu, a to se jim prostě před volbami nehodí.

Nebo jsem to snad načasovala? Já můžu za to, že mě někdo neprávem zažaloval a soud rozhodl až po dvou letech? Já mohu za to, že to bylo před volbami? Chce tady snad někdo vážně tvrdit, že se text netýká dění v Jablonci, mé zastupitelské funkce?

Sečteno a podtrženo, mám být prý ráda za to, že článek vyjde po volbách, v listopadovém čísle. Účelovost tohoto jednání redakční rady mi nicméně potvrdilo hned několik zaměstnanců magistrátu, jejichž jména samozřejmě zveřejnit nemohu, protože nechci, aby přišli o práci.

Když to nejde cestou Jabloneckého měsíčníku, poradím si jinak. Pomůžete mi??? Stačí, když tento text nebo původní článek o soudním sporu budete sdílet. Přes email, Facebook nebo další sociální sítě, budete o tom vyprávět svým blízkým. Já vám za to předem moc děkuji!!!

 

JP

 

PS: Názor magistrátu si můžete přečíst ZDE. O celé kauze informovala alespoň MF DNES, resp. iDNES.

PS1: Níže přikládám text, který jsem chtěla nechat publikovat v Jabloneckém měsíčníku.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O mém článku rozhodoval nakonec soud

 „Žalovaná se nedopustila zásahu do pověsti žalobce,“ tak zní základní část usnesení Krajského soudu v Ústí nad Labem (pobočky v Liberci) ke sporu mezi žalující firmou Ventax s.r.o. a mojí osobou. Předmětem sporu se stal můj článek s názvem „Náměstek Pleticha ztratil důvěru kvůli vazbám na Ventax“, který vyšel v Jabloneckém měsíčníku (číslo 11/2015). Text se zabýval otázkami spojenými se společností Ventax, jejím jednatelem a společníkem Andrejem Gregou a veřejnými zakázkami v Jablonci nad Nisou.

Jako zastupitelka jsem dlouhodobě upozorňovala na nejasnosti spojené s veřejnou zakázkou města Jablonec nad Nisou na stavbu Azylového domu. Dělo se tam totiž až moc náhod. Ve výběrovém řízení vyhrála firma Ventax Andreje Gregy z ČSSD, který je zároveň asistentem sociálnědemokratického poslance Lukáše Pletichy. Ten v Jablonci vykonává funkci náměstka pro rozvoj a stavební zakázky spadají právě pod něj.

Navíc, v rámci výběrového řízení při čtení nabídkových cen pochybil další člen ČSSD, a to údajně kvůli oční vadě. Při realizaci projektu také průběžně vznikaly vícenáklady, které město uznalo a odůvodnilo je tím, že samo předložilo zadávací dokumentaci s více než 60 chybami. Vše je lehce dohledatelné v materiálech města. Hned několikrát jsem se proto na projekt dotazovala jeho vedení.

Ve stejném období vyšlo v Mladé frontě Dnes několik článků upozorňujících na vazby bývalého europoslance za ČSSD Roberta Duška, Andreje Gregy a poslance Lukáše Pletichy. Zároveň se dotýkaly veřejných zakázek pro Jablonec nad Nisou a Libereckých kraj, u kterých mělo být údajně (což zdůrazňuji!) předem jasné, kdo je získá. Rozhodla jsem se na základě těchto článků interpelovat vedení města, včetně náměstka Pletichy. Zároveň jsem považovala za nutné, abych o tom jako zastupitelka informovala jabloneckou veřejnost. Proto ten článek.

Jsem přesvědčená, že cílem celého sporu bylo od začátku zastrašit opoziční zastupitele, aby se nevrtali v tom, v čem nemají. Je sice pravdou, že mne žalovala soukromá firma, já v tom ale vidím politický boj vedený jabloneckou ČSSD. Trvám na tom, že jsem v článku nepřekročila míru přípustné kritiky a jednala jsem v rámci svobody projevu a ve veřejném zájmu.

Firma po mně požadovala odškodné ve výši půl milionu korun. V pondělí 24. července 2017 ale o sporu rozhodl soud v Liberci, resp. došlo ke smíru, a to v můj prospěch, kdy mi Ventax musel uhradit náklady soudního řízení.

Jana Pastuchová
poslankyně a zastupitelka za Hnutí ANO

Autor: Jana Pastuchová | neděle 15.10.2017 15:12 | karma článku: 21,05 | přečteno: 955x
  • Další články autora

Jana Pastuchová

Andrej Babiš v Jablonci aneb segregace po česku.

Není to zas až tak dávno. Černoši neměli stejná práva jako běloši. Ženy neměly stejná práva jako muži, Židé byli o něco méně než jiní. Za práva homosexuálů se bojuje a demonstruje i dnes.

24.1.2023 v 13:07 | Karma: 37,51 | Přečteno: 2478x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

O tom, jak ješitnost ministryně zvítězila nad snahou pomoci

Že je potřeba komplexní novela zákona o sociálních službách, vědí všichni. Že ji ministryně práce a sociálních věcí nedokázala včas vypracovat a předložit, vědí taky všichni.

15.7.2021 v 13:12 | Karma: 10,12 | Přečteno: 570x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Důchodová reforma ministryně Maláčové? Jen hesla na plakát

Dočkali jsme se představení tak dlouho očekávané a slibované důchodové reformy. Sláva. Za určitých okolností bych slavila a obhajovala ministerstvem práce a sociálních věcí představené teze, případně legislativní znění.

14.12.2020 v 8:17 | Karma: 14,87 | Přečteno: 554x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Náhradní výživné: Pokrok nebo ostuda?

Mluvilo se o něm 15 let, minulý týden návrh zákona o náhradním výživném prošel poslaneckou sněmovnou. Pokud projde i dalším legislativním procesem, zákon bude účinný od 1. července 2021.

19.11.2020 v 9:58 | Karma: 11,19 | Přečteno: 405x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Problémy s přechodnými pěstouny by mohli vyřešit profesionální rodiče

Nikdo určitě nepochybuje o tom, že dítě patří do rodiny. Jenže některé děti to štěstí bohužel nemají a musí se o ně postarat společnost.

22.1.2019 v 7:54 | Karma: 14,71 | Přečteno: 1119x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Vláda má moji DŮVĚRU

Chci, aby ČR měla konečně legitimní vládu. Chci být fér vůči voličům. Chci, aby sněmovna konečně začala pořádně pracovat. Chci, aby se stabilizovala politická situace v zemi.

10.7.2018 v 21:58 | Karma: 27,40 | Přečteno: 1458x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Nechci vylít vaničku i s dítětem

Dítě patří do rodiny. O tom není pochyb. Některé děti to štěstí bohužel nemají a musí se o ně postarat stát. Současné trendy praví, zrušme rychle ústavy. Ale co s těmi dětmi bude?

20.2.2018 v 20:30 | Karma: 12,41 | Přečteno: 776x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Bojíme se více Islámu nebo genderu?

Česká republika podepsala, ale dosud neratifikovala Istanbulskou úmluvu, která řeší násilí vůči ženám. V čem je problém?

12.2.2018 v 14:02 | Karma: 15,55 | Přečteno: 1319x | Diskuse| Společnost

Jana Pastuchová

Poslanec Jakub Janda tentokrát skočil vedle

Přesun sem, přesun tam, co na tom, že třeba vezmu naději někomu, kdo potřebuje pomoc. I s takovými pozměňovacími návrhy se setkáváme v rámci hlasování o státním rozpočtu na rok 2018.

18.12.2017 v 14:29 | Karma: 19,93 | Přečteno: 1813x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Sociální dávka není dárek

Jako předkladatelka pozměňovacího návrhu k novele zákona o hmotné nouzi, který zavádí výplatu části příspěvku na živobytí ve formě poukázek, bych se ráda vyjádřila ke kritickým ohlasům na toto opatření.

14.12.2017 v 17:30 | Karma: 32,71 | Přečteno: 1541x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Tohle na Oscara nebude

Mám ráda pohádky. Je v nich jasné, co je dobro a co zlo. A vždycky dobře skončí. Politika ale pohádka rozhodně není, to je tragikomedie nebo momentálně možná spíš horor.

29.11.2017 v 16:33 | Karma: 14,66 | Přečteno: 592x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Nekopej do svého záchranáře

Zachraňují životy a musí se u toho bát o své zdraví, někdy dokonce o holý život. Taková je práce zdravotnických záchranářů. Dá se útokům na ně nějak zabránit?

26.9.2017 v 16:46 | Karma: 19,08 | Přečteno: 1600x | Diskuse| Společnost

Jana Pastuchová

Vydat či nevydat? To je, oč tu běží

Den D se blíží. Už tuto středu budeme ve sněmovně zřejmě hlasovat o vydání kolegů Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka k trestnímu stíhání. Jak budu hlasovat já?

4.9.2017 v 16:32 | Karma: 16,86 | Přečteno: 838x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Chcete zhubnout? Špatný výživový poradce vám může ublížit

Od hubnutí k politice a zase zpátky. I tyto světy něco spojuje. Tentokrát trochu neformálně, ale stejně na vážné téma.

31.8.2017 v 10:00 | Karma: 9,46 | Přečteno: 372x | Diskuse| Společnost

Jana Pastuchová

Zažalovali mě, abych už mlčela. Aneb, jak se dělá politika v Česku

Chtěli po mně půl milionu za pomluvu. Já jsem si ale stála za svým a udělala jsem dobře. Soud mi dal za pravdu. Tento článek je o tom, jak probíhá politický boj v Česku a jak se umlčují zastupitelé, kteří kladou nepříjemné otázky.

17.8.2017 v 17:00 | Karma: 42,54 | Přečteno: 8542x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Hledám neslušný politiky, zn. nespěchá

Politici jsou neslušní, zkorumpovaní, nic nedělají a jen berou peníze. Všichni to přeci říkají, v televizi to ukazují, tak to tak asi opravdu bude. Já to vidím trochu jinak, byť tímto článkem asi půjdu proti proudu.

7.8.2017 v 10:54 | Karma: 13,85 | Přečteno: 601x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Záchranka není taxík

Možná tomu nebudete věřit, ale v odborných kruzích se říká, že až 70 % výjezdů k případům záchrance nepřísluší. Dá se s tím něco udělat?

24.7.2017 v 8:20 | Karma: 16,40 | Přečteno: 878x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Smrt i záchrana v přímém přenosu. Sláva, o kterou nikdo nestojí

Život je dar a máme ho jen jeden. Jediná jistota v životě je smrt. Dvě věty, které obsahují tolik pravdy, až z toho běhá mráz po zádech.

13.7.2017 v 10:31 | Karma: 22,92 | Přečteno: 1576x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1472x
Jsem vystudovaná zdravotní sestra, prošla jsem několika nemocničními odděleními, abych nakonec zakotvila na záchrance. Lidé o mně říkají, že umím zachovat klid ve vypjatých situacích a nebojím se rizika, zároveň jsem ale empatická a pokorná. To se mi osvědčilo i v politice.

Jsem poslankyní za Liberecký kraj a zastupitelkou města Jablonec nad Nisou za hnutí ANO. Ve sněmovně zastávám funkci předsedkyně Výboru pro sociální politiku.

Denně novinové titulky neokupuji, ale myslím, že je za mnou kus práce. Věnuji se hlavně sociální oblasti a zdravotnictví. Držím se zásady, že státní pomoc je potřebná, ale neuznávám plýtvání.

Nesedím pouze ve sněmovně, věnuji se také "obyčejným" lidem v regionu. Neumím dělat zázraky na počkání, většinu z těchto lidí ale stačí jen vhodně nasměrovat.

Když mi zbyde čas pro sebe, nejradši ho trávím s rodinou. Ráda chodím na procházky s naší boxerkou Barčou nebo jezdím na kole. 

Další informace o mně můžete najít na: www.janapastuchova.cz
nebo na Facebooku
@janapastuchova2021

 

 

Seznam rubrik