Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tohle na Oscara nebude

Mám ráda pohádky. Je v nich jasné, co je dobro a co zlo. A vždycky dobře skončí. Politika ale pohádka rozhodně není, to je tragikomedie nebo momentálně možná spíš horor.

Pohádkové postavy v ní ale také najdete. Najednou se objevilo tolik Dědů Vševědů, Mirků Dušínů a Robinů Hoodů, kteří bojují proti různým loupežníkům, kazisvětům a rudým ďáblům, až se člověk nestačí divit. Politické vody rovněž brázdí Piráti z Karibiku. Zatím ale trochu váhají, kde zakotví. Vyloženě kladní hrdinové ale ve scénáři nejsou. Ten sice původně napsali voliči, ale teď už si žije vlastním životem.

Hlavní děj se odehrává v kulisách poslanecké sněmovny, na hradě a nejspíš i v podhradí, kam mají přístup jen vyvolení. Různí komentátoři přesto věští ze svých magických koulí, předpovídají budoucnost a sází na stůl fakta jako falešné zlaťáky. Někdy je to až komické, což je příznačné pro horor béčkový. Šťastný konec je v nedohlednu. Ctíme aspoň žánr.

Některým kolegům ve sněmovně stoupla sláva do hlavy. Kvůli záři reflektorů asi ztratili zdravý rozum. V soukromí to jsou fajn lidé, před televizní kamerou se z nich stávají nafrněné hvězdy, které lžou a přetvářka z nich skoro kape. Člověku je to až líto, když je zná. Že dobro nad zlem vždycky zvítězí? Nemám bohužel ten pocit.

Zasáhnout do děje mohu svým způsobem i já. Ať ale udělám cokoliv, pro někoho to bude vždycky špatně. Volím tedy mezi větším a menším zlem, dělám kompromisy. Čekám, co přinese další obraz. Každý film ale musí jednou skončit. Nekonečný nebyl ani Nekonečný příběh. Nechci se nikoho dotknout, ale tohle na Oscara nebude.

Proč tohle všechno píšu?

Už strašně dlouho přemýšlím, jak okomentovat současné dění na politické scéně. Vyčkávací metoda není to pravé ořechové. Hodně lidí se mě na to ptá. Osobně, což mám radši, i skrze sociální sítě.  Z osobních dotazů cítím touhu po mém názoru a informacích. Na sociálních sítích je to spíš o lidech, kteří nedokážou přijmout výsledek voleb. Tak proč si na někom nevylít vztek, přidají se další a máme z toho takový menší „lynč“. Jakákoliv moje odpověď či komentář mi pak přijdou jako plýtvání časem
a energií.

Podle některých jsem sklonila hlavu, mám manýry komunistů, jsem ovce, psát umím jako Marek Prchal (to beru spíš jako lichotku :-)), nemám schopnost sebereflexe, jsem slaboch a kdo ví co ještě. Promiňte, ale nenechám se urážet lidmi, které zpravidla ani neznám a oni neznají mě, i když si to z nějakého důvodu myslí. Poslanec je sice zástupce volený občany, má vůči nim odpovědnost, ale určitě si nemusí nechat všechno líbit.

Tím chci říct, že diskutovat chci, ale preferuji slušnost. Pokud chce někdo používat ostrá slova, nechť se mi u toho podívá do očí. Můžeme se potkat třeba v mé regionální kanceláři. Ideálně ale, ať to zkusí sám. Kandidovat, oslovit voliče, nechat se zvolit. Pak může nám všem ukázat, jak to všechno dá levou zadní, bez jakékoliv pochybnosti či ústupku.

Zazvonil zvonec a blogu je (pro tentokrát) konec. A možná také ještě ne! :-)

JP

 

 

PS: Možná se vám ty moje metafory nebudou zdát. Takže…

Volba místopředsedů sněmovny byla tajná, nikoliv veřejná. Ten, kdo říká, že se tak naplno ukázala „koalice“ ANO, SPD a KSČM, pouze spekuluje nad něčím, do čeho nevidí a ani nemůže vidět.

Že se stal komunistický poslanec Stanislav Grospič předsedou sněmovního mandátového a imunitního výboru? Rozhodl tak daný výbor a na jeho doporučení rozhodla sněmovna. Nechci jakýmkoliv způsobem popírat to, co se dělo před rokem 1989, ale už se asi musíme nějak popasovat s tím, že komunisté mají díky svým voličům ve sněmovně místo. Já je nevolila, ale beru je jako kolegy v práci. Ty si zpravidla nevybíráte. Nic jiného mi nezbývá. Že prý díky tomu nebudou vydáni pánové Babiš a Faltýnek k trestnímu stíhání? Nepředbíhala bych.

V čem mám ale celkem jasno je to, když se někdo „obětuje“ a nechá se napsat na kandidátku, pak se „překvapivě“ nechá zvolit, odsedí si pár dní ve sněmovně a pak udělá ohromné gesto, že vlastně víc funkcí nechce a složí mandát. Nevím, stačilo by přeci být na billboardech, ve volebních novinách, je mnoho způsobů, jak jinak podpořit kolegy. Nebo jaký to má cíl?

Poslance Kotena z SPD si jako předsedu bezpečnostního výboru nedokážu představit, není to zrovna šťastný návrh.

Povolební jednání probíhají tak, jak probíhají. Nejsem ve vyjednávacím týmu, nejsem tedy kompetentní celou situaci komentovat. Na druhou stranu s údivem sleduji, jak někdo 10x v médiích zopakuje, že s ANO určitě vládnout nechce, a pak brečí, že mu to vlastně ani nikdo oficiálně nenabídl. Všichni se děsí spolupráce s KSČM a SPD, ale nikdo tomu ani vlastně nechce moc zabránit, „obětovat se“ a mít možnost skutečně něco prosadit. Podle jedněch se jedná konstruktivně, pro druhé je to peklo na zemi. Opravdu smutné poselství … Občane, přeber si to, jak chceš!

Tak, a teď se do mě můžete konečně pustit...

Autor: Jana Pastuchová | středa 29.11.2017 16:33 | karma článku: 14,66 | přečteno: 592x
  • Další články autora

Jana Pastuchová

Andrej Babiš v Jablonci aneb segregace po česku.

Není to zas až tak dávno. Černoši neměli stejná práva jako běloši. Ženy neměly stejná práva jako muži, Židé byli o něco méně než jiní. Za práva homosexuálů se bojuje a demonstruje i dnes.

24.1.2023 v 13:07 | Karma: 37,51 | Přečteno: 2478x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

O tom, jak ješitnost ministryně zvítězila nad snahou pomoci

Že je potřeba komplexní novela zákona o sociálních službách, vědí všichni. Že ji ministryně práce a sociálních věcí nedokázala včas vypracovat a předložit, vědí taky všichni.

15.7.2021 v 13:12 | Karma: 10,12 | Přečteno: 570x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Důchodová reforma ministryně Maláčové? Jen hesla na plakát

Dočkali jsme se představení tak dlouho očekávané a slibované důchodové reformy. Sláva. Za určitých okolností bych slavila a obhajovala ministerstvem práce a sociálních věcí představené teze, případně legislativní znění.

14.12.2020 v 8:17 | Karma: 14,87 | Přečteno: 554x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Náhradní výživné: Pokrok nebo ostuda?

Mluvilo se o něm 15 let, minulý týden návrh zákona o náhradním výživném prošel poslaneckou sněmovnou. Pokud projde i dalším legislativním procesem, zákon bude účinný od 1. července 2021.

19.11.2020 v 9:58 | Karma: 11,19 | Přečteno: 405x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Problémy s přechodnými pěstouny by mohli vyřešit profesionální rodiče

Nikdo určitě nepochybuje o tom, že dítě patří do rodiny. Jenže některé děti to štěstí bohužel nemají a musí se o ně postarat společnost.

22.1.2019 v 7:54 | Karma: 14,71 | Přečteno: 1119x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Vláda má moji DŮVĚRU

Chci, aby ČR měla konečně legitimní vládu. Chci být fér vůči voličům. Chci, aby sněmovna konečně začala pořádně pracovat. Chci, aby se stabilizovala politická situace v zemi.

10.7.2018 v 21:58 | Karma: 27,40 | Přečteno: 1458x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Nechci vylít vaničku i s dítětem

Dítě patří do rodiny. O tom není pochyb. Některé děti to štěstí bohužel nemají a musí se o ně postarat stát. Současné trendy praví, zrušme rychle ústavy. Ale co s těmi dětmi bude?

20.2.2018 v 20:30 | Karma: 12,41 | Přečteno: 776x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Bojíme se více Islámu nebo genderu?

Česká republika podepsala, ale dosud neratifikovala Istanbulskou úmluvu, která řeší násilí vůči ženám. V čem je problém?

12.2.2018 v 14:02 | Karma: 15,55 | Přečteno: 1319x | Diskuse| Společnost

Jana Pastuchová

Poslanec Jakub Janda tentokrát skočil vedle

Přesun sem, přesun tam, co na tom, že třeba vezmu naději někomu, kdo potřebuje pomoc. I s takovými pozměňovacími návrhy se setkáváme v rámci hlasování o státním rozpočtu na rok 2018.

18.12.2017 v 14:29 | Karma: 19,93 | Přečteno: 1813x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Sociální dávka není dárek

Jako předkladatelka pozměňovacího návrhu k novele zákona o hmotné nouzi, který zavádí výplatu části příspěvku na živobytí ve formě poukázek, bych se ráda vyjádřila ke kritickým ohlasům na toto opatření.

14.12.2017 v 17:30 | Karma: 32,71 | Přečteno: 1541x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Zažalovali mě, abych už mlčela – pokračování

Chtěla jsem jako zastupitelka města informovat v Jabloneckém měsíčníku občany, že jsem u soudu proti firmě bosse z ČSSD uspěla. Celá kauza se týkala veřejných zakázek města i zmíněného plátku. Páni radní mi to ale nedovolili.

15.10.2017 v 15:12 | Karma: 21,05 | Přečteno: 955x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jana Pastuchová

Nekopej do svého záchranáře

Zachraňují životy a musí se u toho bát o své zdraví, někdy dokonce o holý život. Taková je práce zdravotnických záchranářů. Dá se útokům na ně nějak zabránit?

26.9.2017 v 16:46 | Karma: 19,08 | Přečteno: 1600x | Diskuse| Společnost

Jana Pastuchová

Vydat či nevydat? To je, oč tu běží

Den D se blíží. Už tuto středu budeme ve sněmovně zřejmě hlasovat o vydání kolegů Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka k trestnímu stíhání. Jak budu hlasovat já?

4.9.2017 v 16:32 | Karma: 16,86 | Přečteno: 838x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Chcete zhubnout? Špatný výživový poradce vám může ublížit

Od hubnutí k politice a zase zpátky. I tyto světy něco spojuje. Tentokrát trochu neformálně, ale stejně na vážné téma.

31.8.2017 v 10:00 | Karma: 9,46 | Přečteno: 372x | Diskuse| Společnost

Jana Pastuchová

Zažalovali mě, abych už mlčela. Aneb, jak se dělá politika v Česku

Chtěli po mně půl milionu za pomluvu. Já jsem si ale stála za svým a udělala jsem dobře. Soud mi dal za pravdu. Tento článek je o tom, jak probíhá politický boj v Česku a jak se umlčují zastupitelé, kteří kladou nepříjemné otázky.

17.8.2017 v 17:00 | Karma: 42,54 | Přečteno: 8542x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Hledám neslušný politiky, zn. nespěchá

Politici jsou neslušní, zkorumpovaní, nic nedělají a jen berou peníze. Všichni to přeci říkají, v televizi to ukazují, tak to tak asi opravdu bude. Já to vidím trochu jinak, byť tímto článkem asi půjdu proti proudu.

7.8.2017 v 10:54 | Karma: 13,85 | Přečteno: 601x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Záchranka není taxík

Možná tomu nebudete věřit, ale v odborných kruzích se říká, že až 70 % výjezdů k případům záchrance nepřísluší. Dá se s tím něco udělat?

24.7.2017 v 8:20 | Karma: 16,40 | Přečteno: 878x | Diskuse| Politika

Jana Pastuchová

Smrt i záchrana v přímém přenosu. Sláva, o kterou nikdo nestojí

Život je dar a máme ho jen jeden. Jediná jistota v životě je smrt. Dvě věty, které obsahují tolik pravdy, až z toho běhá mráz po zádech.

13.7.2017 v 10:31 | Karma: 22,92 | Přečteno: 1576x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1472x
Jsem vystudovaná zdravotní sestra, prošla jsem několika nemocničními odděleními, abych nakonec zakotvila na záchrance. Lidé o mně říkají, že umím zachovat klid ve vypjatých situacích a nebojím se rizika, zároveň jsem ale empatická a pokorná. To se mi osvědčilo i v politice.

Jsem poslankyní za Liberecký kraj a zastupitelkou města Jablonec nad Nisou za hnutí ANO. Ve sněmovně zastávám funkci předsedkyně Výboru pro sociální politiku.

Denně novinové titulky neokupuji, ale myslím, že je za mnou kus práce. Věnuji se hlavně sociální oblasti a zdravotnictví. Držím se zásady, že státní pomoc je potřebná, ale neuznávám plýtvání.

Nesedím pouze ve sněmovně, věnuji se také "obyčejným" lidem v regionu. Neumím dělat zázraky na počkání, většinu z těchto lidí ale stačí jen vhodně nasměrovat.

Když mi zbyde čas pro sebe, nejradši ho trávím s rodinou. Ráda chodím na procházky s naší boxerkou Barčou nebo jezdím na kole. 

Další informace o mně můžete najít na: www.janapastuchova.cz
nebo na Facebooku
@janapastuchova2021

 

 

Seznam rubrik