Zažalovali mě, abych už mlčela. Aneb, jak se dělá politika v Česku

17. 08. 2017 17:00:02
Chtěli po mně půl milionu za pomluvu. Já jsem si ale stála za svým a udělala jsem dobře. Soud mi dal za pravdu. Tento článek je o tom, jak probíhá politický boj v Česku a jak se umlčují zastupitelé, kteří kladou nepříjemné otázky.

„Žalovaná se nedopustila zásahu do pověsti žalobce,“ tak zní základní část usnesení Krajského soudu v Ústí nad Labem (pobočky v Liberci) ke sporu mezi žalující firmou Ventax s.r.o. a mojí osobou. Předmětem sporu se stal můj článek s názvem „Náměstek Pleticha ztratil důvěru kvůli vazbám na Ventax“, který vyšel v Jabloneckém měsíčníku (číslo 11/2015). Text se zabýval otázkami spojenými se společností Ventax, jejím jednatelem a společníkem Andrejem Gregou a veřejnými zakázkami v Jablonci nad Nisou.

Jako zastupitelka jsem dlouhodobě upozorňovala na nejasnosti spojené s veřejnou zakázkou města Jablonec nad Nisou na stavbu Azylového domu. Dělo se tam totiž až moc náhod. Ve výběrovém řízení vyhrála firma Ventax Andreje Gregy z ČSSD, který je zároveň asistentem sociálnědemokratického poslance Lukáše Pletichy. Ten v Jablonci vykonává funkci náměstka pro rozvoj a stavební zakázky spadají právě pod něj.

Navíc, v rámci výběrového řízení při čtení nabídkových cen pochybil další člen ČSSD, a to údajně kvůli oční vadě. Při realizaci projektu také průběžně vznikaly vícenáklady, které město uznalo a odůvodnilo je tím, že samo předložilo zadávací dokumentaci s více než 60 chybami. Vše je lehce dohledatelné v materiálech města. Hned několikrát jsem se proto na projekt dotazovala jeho vedení.

Ve stejném období vyšlo v Mladé frontě Dnes několik článků upozorňujících na vazby bývalého europoslance za ČSSD Roberta Duška, Andreje Gregy a poslance Lukáše Pletichy. Zároveň se dotýkaly veřejných zakázek pro Jablonec nad Nisou a Libereckých kraj, u kterých mělo být údajně (což zdůrazňuji!) předem jasné, kdo je získá. Tady musí rozhodnout orgány činné v trestním řízení, já jsem se ale na základě těchto článků rozhodla alespoň interpelovat vedení města, včetně náměstka Pletichy. Zároveň jsem považovala za nutné, abych o tom jako zastupitelka informovala jabloneckou veřejnost. Proto ten článek.

Jsem přesvědčená, že cílem celého sporu bylo od začátku zastrašit opoziční zastupitele, aby se nevrtali v tom, v čem nemají. Je sice pravdou, že mne žalovala soukromá firma, já v tom ale vidím politický boj vedený jabloneckou ČSSD. Trvám na tom, že jsem v článku nepřekročila míru přípustné kritiky a jednala jsem v rámci svobody projevu a ve veřejném zájmu.

Firma po mně požadovala odškodné ve výši půl milionu korun. V pondělí 24. července 2017 ale o sporu rozhodl soud v Liberci, resp. došlo ke smíru, a to v můj prospěch, kdy mi Ventax musí uhradit náklady soudního řízení. Soud uvedl, že jsem se nedopustila žádného zásahu do pověsti žalobce a že věci, které jsou v článku uvedeny, se zakládají na pravdě. Na základě toho žalující strana žalobu stáhla.

JP

PS: Článek o kauze vyšel dnes i v MF Dnes/ iDnes.

PS1: Tady najdete starší článek o možném střetu zájmů pánů Pletichy a Gregy.

PS2: A pro dokreslení celé kauzy, resp. jejího hlavního aktéra, odkazuji ještě na jeden článek. Nebyla jsem jediná, komu bylo vyhrožováno žalobou od pana Gregy. Více v textu Českého rozhlasu "Svět podle exposlance Gregy" a řeknu Vám, to je teda síla!

Autor: Jana Pastuchová | čtvrtek 17.8.2017 17:00 | karma článku: 42.54 | přečteno: 8542x

Další články blogera

Jana Pastuchová

Andrej Babiš v Jablonci aneb segregace po česku.

Není to zas až tak dávno. Černoši neměli stejná práva jako běloši. Ženy neměly stejná práva jako muži, Židé byli o něco méně než jiní. Za práva homosexuálů se bojuje a demonstruje i dnes.

24.1.2023 v 13:07 | Karma článku: 37.51 | Přečteno: 2477 | Diskuse

Jana Pastuchová

O tom, jak ješitnost ministryně zvítězila nad snahou pomoci

Že je potřeba komplexní novela zákona o sociálních službách, vědí všichni. Že ji ministryně práce a sociálních věcí nedokázala včas vypracovat a předložit, vědí taky všichni.

15.7.2021 v 13:12 | Karma článku: 9.70 | Přečteno: 570 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jaroslav Pomp

TV politické debaty: Když se člověk hádá s blbcem

„Jestliže se člověk hádá s blbcem víc, jak půl minuty, hádají se už dva blbci,“ to řekl moudrý Jan Werich. Televizní politické debaty však mají být o tom, že blbec má být usvědčen z blbosti chytrými protiargumenty, ne úprkem.

19.3.2024 v 9:06 | Karma článku: 15.97 | Přečteno: 252 |

Jan Bartoň

Macron: Preferuji strategickou nejednoznačnost

Francouzský prezident Emmanuel Macron dnes hovoří zcela odlišně než po začátku ruské agrese proti Ukrajině. Nejprve se snažil s Ruskem komunikovat, nyní je včele politiků, kteří by chtěli poslat vojáky na Ukrajinu.

19.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 12.74 | Přečteno: 181 | Diskuse

Jiří Čumpelík

Má to na svědomí Andrej Babiš

Víme o něm io jeho rodině téměř všechno. Pokud pro něho ve volbách lidé hlasují, vědí proč. Dá se říci, že jako předseda vlády byl úspěšný.

19.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 20.28 | Přečteno: 314 | Diskuse

Jan Ziegler

V Rusku se nekonaly volby, ale vyhlášení vůdce zločineckého gangu

Ne, opravdu nelze v Rusku mluvit o svobodných volbách a nejen těch prezidentských. Zástupci skutečné opozice jsou zavíráni do vězení nebo rovnou vražděni. Západ nesmí uznat násilnického mafiána Putina za ruského prezidenta.

18.3.2024 v 12:30 | Karma článku: 22.54 | Přečteno: 342 | Diskuse

Ondřej Šebesta

Sedm stupňů do Sokola

Jak slepá musela starostka být, když její asistentka, které každý měsíc strhávali část platu na její dluhy, přicházela s luxusními kabelkami, nákladnými šperky aměla prostředky na drahé zahraniční zájezdy.

18.3.2024 v 7:00 | Karma článku: 23.83 | Přečteno: 471 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1472

Jsem vystudovaná zdravotní sestra, prošla jsem několika nemocničními odděleními, abych nakonec zakotvila na záchrance. Lidé o mně říkají, že umím zachovat klid ve vypjatých situacích a nebojím se rizika, zároveň jsem ale empatická a pokorná. To se mi osvědčilo i v politice.

Jsem poslankyní za Liberecký kraj a zastupitelkou města Jablonec nad Nisou za hnutí ANO. Ve sněmovně zastávám funkci předsedkyně Výboru pro sociální politiku.

Denně novinové titulky neokupuji, ale myslím, že je za mnou kus práce. Věnuji se hlavně sociální oblasti a zdravotnictví. Držím se zásady, že státní pomoc je potřebná, ale neuznávám plýtvání.

Nesedím pouze ve sněmovně, věnuji se také "obyčejným" lidem v regionu. Neumím dělat zázraky na počkání, většinu z těchto lidí ale stačí jen vhodně nasměrovat.

Když mi zbyde čas pro sebe, nejradši ho trávím s rodinou. Ráda chodím na procházky s naší boxerkou Barčou nebo jezdím na kole. 

Další informace o mně můžete najít na: www.janapastuchova.cz
nebo na Facebooku
@janapastuchova2021

 

 

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...